Jóga pro zahradníky: 5 pozic, které uleví vašim zádům

Zahradničení a jóga spolu souzní. Práce na zahradě nás posiluje, pročišťuje naši mysl a otevírá srdce. Stejně jako jóga. Kde jinde jógu cvičit než v nádherném prostřední vlastní zahrady. A kdy jindy si tělo protáhnout jógou než po zahradničení, ze kterého občas bolí záda. Tady je 5 jógových pozic, které uleví vašim zádům.

Když je hezky, ráda si posedím u své zeleninového zahrady. Třeba v sedu se zkříženýma nohama, kdy si rovnám páteř, otevírám hrudník a své srdce. Tvář nastavuji slunci. Zklidňuji mysl a myšlenky. Je to báječná relaxace. Ráda se na zahradě taky protáhnu. Jóga je skvělá v tom, že ji můžete cvičit kdekoli. Na zahradě ani nepotřebujete podložku. Alespoň já se ráda dotýkám trávy, nejen nohama, ale celým tělem a klidně do ní přitisknu i tvář. Dnes jsem pro vás připravila pozice, které mi po zahradničení spolehlivě protáhnou záda.

Dandásána – sed s nataženýma nohama

Obyčejný sed s nataženýma nohama a vzpřímenou páteří je mnohdy náročný. Postupně si ale vaše tělo zvykne a bude vám nakonec pohodlný. Posaďte se a natáhněte nohy. Ruce nechte volně na stehnech nebo v klíně. Záda jsou rovná, pohled míří vpřed. Dýchejte volně a s každým nádechem se zkuste znovu narovnat. Posilujete zádové svaly. Když pozici zvládnete, vzpažte ruce, lokty napnuté, stáhněte ramena dolů od uší (vždy je tam rezerva). Snažte se být rovnoběžně a s každým nádechem ruce zatlačte ještě kousek dozadu, s výdechem uvolněte.

pozice

Adho Mukha Svanasana – pozice dolů hledícího psa

Tato pozice skvěle protahuje záda i nohy. Sedněte si do kleku na paty. Ruce natáhněte daleko před sebe. Vyhoupněte se do mostu (jako když se protahuje pes), nohy na špičkách, zadek tlačte nahoru, odtlačujte se dlaněmi od podložky, nohy jsou propnuté a pokoušejte se chodidla položit na podložku. Lopatky tlačte k sobě, záda by měla být rovná. Najděte v pozici stabilitu a několikrát prodýchejte. Krásně protahujete záda i zadní stranu nohou.

Setu Bandha Sarvangasana – pozice mostu

Lehněte si na záda, nohy navalte na břicho. Uvelebte se dobře na zemi, záda tiskněte celou plochou k podložce. Kolena pokrčte před sebe a natáhněte dlaně podlé těla. S nádechem zdvihněte pánev do záklonu, paty udržujte pod úrovní kolen. Ruce zapřete pod tělo a propleťte prsty, předloktím tlačíme do podložky a s nádechem vždy ještě mírně zdvihneme hrudník.

Bhujangasana – pozice kobry

Lehněte si na břicho, dlaně položte vedle těla do úrovně ramen. S nádechem se zapřete o ruce a zvedněte tělo do výšky natažených loktů. Několikrát prodýchejte.

Sukhasana – sed se zkříženýma nohama

Sedněte si na zem se zkříženýma nohama, které se kříží asi v polovině lýtek, kolena jsou v úrovni kyčlí a ve stejné výšce. Ruce položte na stehna nebo kolena, pokud je vám to příjemné, tak dlaněmi nahoru. Vytvoříte si tak čtyři pevné body – sedací kosti a hrany chodidel – od nich se odtlačujte nahoru, rovnejte páteř, otevírejte hrudník. Takto můžete na své zahradě prosedět hodiny a hodiny a meditovat a meditovat…

Protože ani zahradničení ani jóga se nemají brát příliš vážně, tady je trochu inspirace ze zahraničních webů!


Zdroj: http://www.earthsunmoon.com
279_350

downward-facing

Zdroj: valwebb.wordpress.com


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *